Onsdag. 16 dec.

Idag liksom förra året hade jag mer än gärna legat kvar i sängen hela dagen och bara sovit. Känslan kommer aldrig försvinna. Varje år just vid denna dag kommer den tillbaka minst lika stark som förra gången!

Mamma har i alla fall gjort sitt bästa för att dagen ska bli så bra som möjligt för mig. Hon väckte mig vid sju tiden, med varmchoklad, macka och lussebullar och 15 minuters tittande på julkalandern. Sedan bar det av till Hässleholm för lite inhandling av julmat m.m. Vi har även hunnit med att köpa sällskapsspel till julafton, mamma har fixat de sista julklapparna. Vi var också hos min vän för ett besök och ett tungt hjärta.

Och nu sitter jag här med en skituppgift om genus, klass och etnicitet som helst ska vara klar idag. Men jag har stora koncentrationsvårigheter och det går inte alls som jag vill!
ska nog ta en paus och lätta tankarna lite.
Utanför faller snön och det är vitt på gräsmattorna och grannarnas hustak och vi ska klä julgranen ikväll. Och även om jag såå gärna hade viljat ha lite julkänsla så har jag tyvärr inte det. Inte idag!

TACK mamma och pappa för att ni finns!
Tack för de stöttande orden från er andra.
Men idag är tankarna riktade åt ett helt annat håll.

(L)


Kommentarer
Postat av: faster

Älskling, jag förstår.

2009-12-16 @ 14:26:24
Postat av: Adele

finns alltid här gumman! Förstår att denna dagen är tuff för dig! <3

2009-12-16 @ 17:00:38
Postat av: Natalie - It's all about attitude

vilken söt blogg du har :D

ta hand om dig!

2009-12-17 @ 14:59:49
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0