Music

Det är konstigt hur musik kan påverka en och få en att tänka tillbaka på minnet/minnena man har från en viss låt, artist eller skiva. Erik Hassle dök upp på min Spotifylista. Varje gång jag hör honom påminns jag om när jag klarade mitt körkort då jag hade bestämt mig för att det var den första skivan jag skulle lyssna på när jag hade körkortet och så blev det också.
Jag kommer så väl ihåg att jag trodde jag glömde skivan hemma (men att det inte gjorde ngt eftersom jag var säker på att jag inte skulle klara av det) men att mamma smög ner den i väskan utom min vetskap och när jag väl fick berätta att jag klarade körkortet spelades Hassles skiva på högsta volym med en glad Mamma och Elin i bilen. :) (innan detta ringde jag pappa och berättade nyheten!)
jag vet inte riktigt varför jag valde just Erik Hassles skiva, men på något sätt kan jag relatera till varenda låt han har på skivan. Både på bra och mindre bra nivåer.

Han har riiktigt bra texter!
Så om ni inte har lyssnat på hans skiva bör ni göra det nu! HÄR (spotifylänk) 




PussoKram


Kommentarer
Postat av: Patrik

musik kan vara läskigt påverkande ibland faktiskt! Det knasiga är att man minns allting som om det var igår. :P



allt bra med dig? =)

2010-02-20 @ 12:19:54
URL: http://jagputte.blogg.se/
Postat av: Patrik

sv; musik är otroligt! Speciellt piano musik enligt mig! :).



härligt att höra :).

det är bra med mig med! =)

2010-02-20 @ 21:24:11
URL: http://jagputte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0