andra dagen på sportlovet.

Idag är det tisdag och andra dagen på sportlovet är snart över, nästan =)
Idag sov jag till tolv igen, skönt, skönt.
Hoppade sedan in i duschen, och hörde även av mig till Ida, eftersom vi hade bestämt att vi skulle hitta på något idag, så hon kom in till mig, hon bor nämligen ca: 5 meter i från mig, så vi satt och pratade lite, och bestämde oss sedan för att ta en runda i byn, så vi gick och kikade lite i de får affärer som finns i lilla Osby. Och när vi var inne på Gunnars kläder, så vet jag inte hur många jeans ida hon provade. =)
haha, men det var skoj.
sen blev det till att promenixa hemåt, eftersom mamma stod med maten färdig till mig, Köttgryta med ris, gott gott =)
Sprang sedan in till Ida en runda till, och vi kollade på halva Titanic filmen, slutet, såklart!
Det är verkligen den bästa filmen genom tiderna, jag gråter alltid i slutet.
 
Och nu sitter jag i min säng och väntar på att Josefin ska komma till mig, vi ska nämligen kolla på Gossip Girl och lite där till kan jag tänka mig. =)

Skulle egentligen lyft på rumpan idag och gå ner till trafikskolan för att ha terorilektion men jag orkade inte. Haha, det får bli om 2 veckor istället.

Och dagens låt idag blir ju självklart: Celine Dion - My heart will go on.

Tjing*

Kommentarer
Postat av: Hanna

absolut! :)

Dinkel baguette

5 dl kallt vatten
25 g jäst
1 msk olja
1 ägg
2 tsk salt
15 dl dinkelsikt
Fyllning
Keso naturell blandat med hackad vitlök eller den smak som du tycker om.

Rör ut jästen i det kalla vattnet. Tillsätt olja, salt, ägg samt ca 13 dl mjöl. Arbeta degen länge så att den blir smidig.Låt jäsa under bakduk till dubbel storlek i ca 1,5 tim. Arbeta ner degen och låt den jäsa ännu en gång i bunken. Ta upp degen på mjölat bakbord, kavla ut längderoch bred på keso med den smak du önskar. Rulla ihop till baguetter och snitta dem fint med en vass kniv. Låt jäsa på smord plåt i 30 min. Grädda ca 15 min i 250 grader. Låt svalna under bakduk på galler. Perfekt att ha med sig i picnic korgen tillsammans med en god sallad.

2008-02-19 @ 22:15:26
URL: http://alltomhanna.blogg.se
Postat av: Dress Like a Princess

Såg du gynning igår? :)

2008-02-20 @ 11:59:12
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Dress Like a Princess

hehe ja hon är för skön :)

2008-02-20 @ 13:41:04
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0