Onsdagskväll

En del är ute och festar ikväll. Själv orkade jag inte idag och har istället satt mig i soffan med kudde, filt och boken Kärlek och Stålull som är en självbiografi utav Lisbeth Pipping där hon berättar om hennes barndom och hur det var att växa upp med en utvecklingsstörd mamma och en pappa som är alkoholist. På detta blir hon riktigt mobbad i skolan!
Jag köpte boken för några veckor sedan, då vi hade temavecka i skolan om mobbning då Lisbeth var och föreläste för oss i ca 2½ timme. Det var riktigt intressant och aldrig har en föreläsning gått så snabbt som den gjorde. Så om ni inte har någon bok att läsa för tillfället eller om ni bara vill ha ett bra boktips. Då har ni det här. Kärlek och Stålull. jag fångades efter de första sidorna! :)


Jag passade på att göra inbakade flätor i håret ikväll. Så håret blir lite lockigt tills i morgon :)
Då kan jag få sova ännu längre! :)

Pussokram!


Kommentarer
Postat av: Mäster Detektiven

Du kunde fått låna den, så hade du sparad de pengarna ;) LOVE!

2010-02-04 @ 16:05:47
URL: http://micela.freshmagazine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0